In deze training gaan we in op de laatste trends en ontwikkelingen in de AgroFood, de ketensamenwerking en verdienmodellen. Daarnaast komt de meer ‘menselijke kant’ van strategische keuzes aan bod. Je leert je eigen persoonlijkheidskenmerken kennen en die van je medewerkers, waardoor je de toegevoegde waarde van strategische personeelsplanning ziet. Verder krijg je tools om creatief én innovatief te zijn in jouw sector.
Resultaat
Na deze training heb je meer inzicht in strategische ontwikkelingen en kun je meedenken met de beslissers binnen jouw organisatie. Je begrijp waarom strategische keuzes gemaakt worden en wat de invloed van verandering is op de bedrijfsprocessen. Je kunt deze keuzes vertalen naar jaarplannen, actieplannen en de dagdagelijkse aansturing van jouw bedrijfsonderdeel. Je kent jezelf en je medewerkers en de toegevoegde waarde van strategische personeelsplanning.
Doelgroep
Als (aankomend) bedrijfsleider ben je resultaatverantwoordelijk voor de dagelijkse aansturing van medewerkers in een AgriFood-bedrijf of in de periferie ervan. Je hebt minimaal een mbo 3-4 opleiding gevolgd met enige jaren werkervaring of gelijkwaardig daaraan. Als deelnemer zie je deze training als een waardevolle investering in jezelf en je bedrijf. Een ondernemende houding is een must.
Aanpak
De training bestaat voor 30% uit theorie en 70% praktijk, met veel interactie en (huiswerk)opdrachten. Deze voer je niet alleen uit met medecursisten, maar in sommige gevallen ook met je eigen collega’s. Intussen word je getraind in je persoonlijke vaardigheden, passend om de functie van (aankomend) bedrijfsleider goed te kunnen uitoefenen in de hedendaagse praktijk.
Dag 1: Trends en strategische ontwikkelingen?
Dag 2: Efffectief leidinggeven 1
Dag 3: Creativiteit en innovatie
Dag 4: Effectief leidinggeven 2
Dag 5: Ketensamenwerking
Dag 6: Van verdienmodellen naar budgetten
Dag 7: Van strategie naar actie
Dag 8: Afronding en afsluiting
Daarnaast train je de volgende vaardigheden: