Ontdek de leerstijltest en de leercultuurtest
An Goossens
In deze ‘De week van…’ vertelt An Goossens haar verhaal...
Hallo, mijn naam is An Goossens en ik doe de jobcoaching en verkoop in het familiebedrijf Gova in Nispen. Hier een kijkje in hoe de eerste week van 2024 verlopen is bij ons.
Dinsdag 2 januari
1e werkdag van het jaar, dat betekend: OLIEBOLLEN!
Het is een rustige week bij Gova. Een groot deel van de medewerkers heeft nog kerstvakantie. Met de medewerkers die er waren zijn we de planten gaan snoeien, grondscheuten knippen en worden de planten verplaatst, zodat ze de ruimte hebben om weer te groeien.
In de winter staan alle laurieren binnen en moeten ze allemaal gesnoeid worden. Dit neemt veel tijd in beslag en hier zijn we nog een aantal weken mee bezig.
Woensdag 3 januari
Vandaag was een kantoor dag, waarbij er verschillende HR zaken geregeld moesten worden. Het begon met het invoeren van de ochtendbestellingen. Hierna ben ik door gegaan met het controleren van de uren, dit om het jaar 2023 af te sluiten en de vakantie uren van het jaar 2024 vrij te geven.
Nadat dit gedaan was ben ik door gegaan met het opstellen van verschillende contracten die verlengd moesten worden. Dit neemt wat tijd in beslag, goed focussen en dubbel checken of je niks fout getypt hebt is belangrijk!
Na de lunch heb ik eerst een jobcoach gesprek gehad met een collega die tegen wat problemen aanliep tijdens het werk en niet goed hier mee om wist te gaan. Met een kort gesprek is dit verholpen door hem een aantal tips mee te geven om het werk efficiënter te doen. Voorderest van de dag waren er nog wat administratieve taken die afgewerkt moesten worden.
Donderdag 4 januari
Donderdag start de dag weer om 07:15, met het invoeren van de ochtendbestellingen. Nadat alles was ingevoerd, zijn we de bestelling gaan halen, schoonmaken en verkoop klaar gemaakt. Aan het einde van het proces wordt de kar ingesealed, zodat hij mee op transport kan.
Hierna zijn we samen bladeren, die op de grond waren gevallen tijdens het snoeien, gaan opruimen en gezorgd dat de werkplek weer schoon is voor onze collega’s op vrijdag.
In de middag hebben we aan de lopende band gestaan en zijn verder gegaan met het snoeien van de planten die binnen staan.
Vrijdag 5 januari
Vrijdag begon weer met de ochtendbestellingen. Hierna heb ik tot 10:00 administratie gedaan op kantoor. Na de koffiepauze had ik een kort jobcoachgesprek met een collega. Na dit gesprek kwam er een grote bestelling voor maandag, welke vanavond al klaar moet staan. Met alle collega’s die aanwezig waren zijn we de verkoop in gegaan en gezorgd dat de bestelling helemaal klaar stond om 15:00 uur. |