Heb je vragen of onafhankelijk en kosteloos opleidingsadvies nodig?

Wij staan voor je klaar voor al je vragen rondom leren en ontwikkelen in de boomkwekerij sector. Wil jij groeien in je werk, een cursus volgen of weet je nog niet goed wat je wilt in je loopbaan en wil je daarachter komen?

Neem contact met ons op. Wij denken graag met je mee.

Telefoon: 06 57 64 34 58 (Mariëlle) of 06 38 78 57 53 (André)
E-mail: [email protected]

Bianca de Jong van Groen-Direkt

30 augustus 2022

In dit item vertelt iemand uit de sector zijn werkzaamheden in een week. Wat waren zijn/haar afspraken en wat zijn de dingen waar hij/zij zich mee bezig gehouden heeft in deze periode?

In deze ‘De week van…’ vertelt Bianca de Jong van Groen-Direkt haar verhaal...

Hallo, ik ben Bianca de Jong en ik werk als Account Manager bij Groen-Direkt. Ik werk nu bijna 10 jaar voor Groen-Direkt en wil jullie graag laten zien hoe mijn werkweek kan verlopen. 

Maandag 22 augustus 

Na een drukke beurs week met de vernieuwde opzet Plantarium / GROEN-Direkt, begint de werkweek met het bijwerken van mails. Met vragen van klanten over lopende orders, zoekopdrachten van planten, reacties over de beurs.

Met mijn collega Koen de Boer, waarmee ik samen de verkoop doe, neem ik door welke klanten we ‘gemist’ hebben tijdens de beurs. Interessant om te weten of hier een specifieke reden van is, en hen te attenderen op onze webshop waar zij het aanbod kunnen inzien.

Nieuwe klanten brengen we in beeld, zodat wij deze kunnen nabellen na hun levering of alles naar wens is ontvangen en of er nog vragen spelen. Smiddags sluit ik aan bij het assortimentsteam, doordat ik veel onderweg ben, naar klanten van ons in Europa, hoor en zie ik veel m.b.t. assortiment. Mooie handel welke wij nog niet in het assortiment hebben, of veel gehoorde opmerkingen over producten/ leveranciers, deel ik met de collega’s van de inkoop.

Dinsdag 23 augustus 

Vorige week is de aftrap geweest van de voorverkoop van de kerstbomen. De voorverkoop is 3 weken, dit betekend dat er in kaart gebracht moet worden, welke klanten nog niet besteld hebben, en hen attenderen dat zij nog 2 weken kunnen profiteren van deze voorverkoopperiode. S ’middags in het MT blikken we terug op de Najaarsbeurs, wat kan beter/ anders, wat zijn veel gehoorde opmerkingen van bezoekers? Een aantal vaste onderwerpen in het bedrijf als; logistiek, verkoop en administratie, staan wekelijks op de agenda.

Woensdag 24 augustus 

S’ochtends gestart met collega’s in het commercieel overleg, wat zijn belangrijke lopende zaken, waar gaan we ons de volgende periode op focussen m.b.t. klantbezoeken, en ook de omzetten passeren de revue.

Via de webshop zijn er diverse aanvragen binnengekomen van geïnteresseerden bedrijven, welke een demo logincode wensen te ontvangen, voor inzicht in ons actuele aanbod. Deze bedrijven bel ik na; reden van contact zoeken, vragen over de webshop? Diverse bedrijven zijn enthousiast en schrijven zich in, en zijn voornemens om in de toekomst te gaan bestellen.

Donderdag 25 augustus 

Binnenkort staat een buitenlands klantenbezoek gepland in Zweden. Voorafgaand om deze ‘tour’ goed te laten verlopen, komt er e.e.a. bij kijken; logische route maken, klanten contacten om afspraken in te plannen, achtergrond/ omzet informatie verzamelen, hotelovernachting boeken. In de middag staan er 2 klantenbezoeken gepland bij tuincentra klanten van ons.

Vrijdag 26 augustus 

In de afgelopen maand hebben diverse geïnteresseerde bedrijven in kerstbomen of toebehoren zich gemeld. Deze bedrijven bel ik na, of wij iets voor hun kunnen betekenen. De kerstbomenstand is in tact gebleven na de najaarsbeurs, in deze mooie ‘kerstbomenpresentatie/ kerstbomenbos’, ontvang ik vandaag een aantal klanten. Hier kunnen zij de bomen zelf goed beoordelen, en nemen we samen hun wensen en bestelling door.