De week van......

 

In dit item vertelt iemand uit de sector zijn werkzaamheden in een week. Wat waren zijn/haar afspraken en wat zijn de dingen waar hij/zij zich mee bezig gehouden heeft in deze periode?

Voorgaande edities: 

De week van..... deel 1: Joran van den Belt De week van..... deel 11: Bjorn van Megen
De week van..... deel 2: Jeffrey Veldman De week van..... deel 12: André Hubregtse
De week van..... deel 3: Els van Mierlo De week van..... deel 13: Dave Rorije
De week van..... deel 4: Gé Verbeek De week van..... deel 14: Dirk Arends
De week van..... deel 5: Edwin Zuidgeest De week van..... deel 15: Corine Fleuren 
De week van..... deel 6: Jan van Leeuwen De week van..... deel 16: Floris Out
De week van..... deel 7: Leon Smet De week van..... deel 17: Ron Barendse
De week van..... deel 8: Arjen Hendriks  
De week van..... deel 9: Raymond Haarman  
De week van..... deel 10: Bianca de Jong  

Nieuwste editie: An Goossens

 

In deze ‘De week van…’ vertelt An Goossens haar verhaal...

Hallo, mijn naam is An Goossens en ik doe de jobcoaching en verkoop in het familiebedrijf Gova in Nispen. Hier een kijkje in hoe de eerste week van 2024 verlopen is bij ons.

 

Dinsdag 2 januari

1e werkdag van het jaar, dat betekend: OLIEBOLLEN!

Het is een rustige week bij Gova. Een groot deel van de medewerkers heeft nog kerstvakantie. Met de medewerkers die er waren zijn we de planten gaan snoeien, grondscheuten knippen en worden de planten verplaatst, zodat ze de ruimte hebben om weer te groeien.

In de winter staan alle laurieren binnen en moeten ze allemaal gesnoeid worden. Dit neemt veel tijd in beslag en hier zijn we nog een aantal weken mee bezig.

Ron op kantoor in Leiden


Woensdag 3 januari

Vandaag was een kantoor dag, waarbij er verschillende HR zaken geregeld moesten worden. Het begon met het invoeren van de ochtendbestellingen. Hierna ben ik door gegaan met het controleren van de uren, dit om het jaar 2023 af te sluiten en de vakantie uren van het jaar 2024 vrij te geven.

Nadat dit gedaan was ben ik door gegaan met het opstellen van verschillende contracten die verlengd moesten worden. Dit neemt wat tijd in beslag, goed focussen en dubbel checken of je niks fout getypt hebt is belangrijk!

Na de lunch heb ik eerst een jobcoach gesprek gehad met een collega die tegen wat problemen aanliep tijdens het werk en niet goed hier mee om wist te gaan. Met een kort gesprek is dit verholpen door hem een aantal tips mee te geven om het werk efficiënter te doen. Voorderest van de dag waren er nog wat administratieve taken die afgewerkt moesten worden.

 

Donderdag 4 januari

Donderdag start de dag weer om 07:15, met het invoeren van de ochtendbestellingen. Nadat alles was ingevoerd, zijn we de bestelling gaan halen, schoonmaken en verkoop klaar gemaakt. Aan het einde van het proces wordt de kar ingesealed, zodat hij mee op transport kan.

Hierna zijn we samen bladeren, die op de grond waren gevallen tijdens het snoeien, gaan opruimen en gezorgd dat de werkplek weer schoon is voor onze collega’s op vrijdag.

In de middag hebben we aan de lopende band gestaan en zijn verder gegaan met het snoeien van de planten die binnen staan.

 

Vrijdag 5 januari

Vrijdag begon weer met de ochtendbestellingen. Hierna heb ik tot 10:00 administratie gedaan op kantoor. Na de koffiepauze had ik een kort jobcoachgesprek met een collega.

Na dit gesprek kwam er een grote bestelling voor maandag, welke vanavond al klaar moet staan. Met alle collega’s die aanwezig waren zijn we de verkoop in gegaan en gezorgd dat de bestelling helemaal klaar stond om 15:00 uur.

 

 

 

 



 

Nieuws

Onze route voor de komende jaren
Onze route voor de komende jaren
12-02-2024
Onze route voor de komende jaren Inleiding: Een nieuw werkplan voor de toekomst Vanaf dit jaar is er weer een nieuw werkplan actief. Dit nieuwe werkplan loopt van 2024 tot en met 2026.